Warning: Constant CUSTOM_TAGS already defined in /customers/3/3/d/lapidar.dk/httpd.www/wp-config.php on line 116
8. juni 2017
Forsvarets nye helikoptere bruger for lang tid på værksted og for lidt tid i luften. (Foto: Polfoto)
Der er så meget bøvl med forsvarets nye helikoptere, at de bruger mere tid hos mekanikeren, end de flyver. De kræver nemlig så meget vedligeholdelse, at Flyvevåbnet kun tør regne med, at hver enkelt helikopter kan være til rådighed 40 procent af tiden.
Derfor har forsvaret ifølge TV Avisens oplysninger lagt planer for at øge antallet af redningshelikoptere fra otte til fjorten. De seks ekstra helikoptere var i forvejen indkøbt til en rolle som troppetransport i internationale missioner, men glider nu over i rollen som redningshelikoptere.
Af: /ritzau/
24 Kommentarer
04. jun. 2017 10.22
Tove K
@Conny WoytinkaJa, IC4 er i hvert fald fra Italien. Da jeg var ung skubbede jeg rundt på en salgsvogn i togene mellem Esbjerg og Århus, og det var en helt vild underskudsforretning for DSB, blandt andet fordi pølserne kom i pakker af 6, og det betød, vi ofte måtte smide en masse pølser ud der ikke var blevet solgt før endestationen.
04. jun. 2017 12.18
Robert Zola Christensen
Det gode ved italiensk salat er, at man kan se, hvor sundt det er.
04. jun. 2017 12.18
Firtsfighter
Det er samfundets skyld ☺
04. jun. 2017 12.19
Robert Zola Christensen
Italien ER godt for noget. De gav os spaghettien og pizzaen, og det er på Monzabanen i Milano, vi nu i weekenden skal se Kevin Magnussen tørne ud på de brandvarme baner. Og denne gang tror jeg sgu på det!
04. jun. 2017 12.20
VakseViggo
@Robert Zola Christensen Bævin hvem? Bævin kører Formel 1, som sad han i en sæbekassebil eller stadig kørte en gokart, Her i eftermiddagens træning kørte han jo lige ud i gruset, og bare vent, snart skal vi så høre ham brokke sig over materiellet. Han brokker sig ALTID over materiellet, mens alle danskere sidder foran flimmeren og hiver sig i fjederen bare fordi han er dansker. Han er snart mere blondine end Caroline.
04. jun. 2017 12.24
Torben Bjergby
@VakseViggo Ro på! Kevin brokker sig kun når der er god grund til det, og det er meget sjældent, det er over de andre kørere. Det lader han Vettel og Grosjean om. OG som du selv skriver, så skete det under træningen, hvor han selvfølgelig netop skal teste bilens grænser
04. jun. 2017 12.22
Ole Ku..e
FOR HELVEDE EB. NU STOPPER LEGEN SÅ. NU KAN IKKE ENGANG ADBLOCK FUNGERE HERINDE MERE, SÅ MAN ER TVUNGET TIL AT SLÅ DEN FRA. HAR LIGE PRØVET DET NU, OG DET ER JO ET RENT HELVEDE AT FÅ ÅBNET EN SIDE..DET ER JO TOTALT FU CKED OP MED REKLAMER DER BIMLER OG BAMLER ALLE STEDER PÅ SIDEN. KUNNE SE MIN ADBLOCK BLOKEREDE FOR 33 FORSKELLIGE TING BARE PÅ EN SIDE. DET ER JO TIL AT BRÆKKE SIG OVER MED DET OVERDREVNE REKLAME HEL VEDE I HAR GANG I. NU ER DET FOR ALVOR STOP..GIDER SKU IKKE DET P IS HER LÆNGERE MED JERES LO RTE REKLAMER. TAK FOR KAFFE
04. jun. 2017 12.27
hypokonder
@Ole Ku..e få nu lidt styr på de Caps Lock
04. jun. 2017 12.28
Robert Zola Christensen
@Ole Ku..e De pumper reklamer ind, jo hårdere Kevin træder på speederen, det ved du sku da godt, og nu, hvor vi kan vente os det helt store på monzabanen, sparer EB ikke på krudtet. Haas har bedyret, at bilen er blevet udviklet gevaldigt siden sidste løb, og vi taler om den helt store opdateringspakke, blandt andet nyt gulv til bilen, og så må vi bare håbe på, der også med det nye look, bliver plads til Kevins lille lykkedyr, men som sagt: sæt dig godt til rette i sofaen @Ole Ku..e og hiv dig i fjederen, for der venter dig og os en stor dansk weekend i det italienske.
04. jun. 2017 12.34
StortSejlskib
@Ole Ku..e@ Robert Zola Christensen Og når løbet er slut er mini Mag igen bagerst eller udgået!!
04. jun. 2017 12.40
Torben Bjergby
Torben Bjergby
@StortSejlskib Du kan godt lide det der med ‘bagerst’. Har du ondt deromme eller er du bare fikseret?
04. jun. 2017 12.42
Ole Ku..e
@Robert Zola Christensen LYKKEDYR? HVAD SNAKKER DU OM?
04. jun. 2017 12.46
Robert Zola Christensen
@Ole Ku..e der er sikkert ikke mange, der ved det, men siden Kevin skiftede fra Mclaren har han kørt med en guldfisk i en lille bowle i cockpittet. Som sit lykkedyr. Det vides, at det ved flere lejligheder har været diskuteret internt i teamet, men det er indføjet i hans kontrakt, og det er vel lidt som minearbejderne, der tager en undulat med ned i minere, og så længe guldfisken er hos ham og har det godt, så skal det nok gå alt sammen.
04. jun. 2017 12.43
BussemændTrilleTril
@Robert Zola Christensen
BÅÅÅÅÅÅT. – BÅÅÅT, BÅÅÅÅÅÅT. – BÅÅÅT
04. jun. 2017 12.45
22 cm
@Robert Zola Christensen hvad du får tiden til at gå med vil jeg ikke blande mig i, men pas nu på hjertet!
04. jun. 2017 12.48
Torben Bjergby
@Robert Zola Christensen
Har du spist HASH-kager igen?
04. jun. 2017 12.53
Robert Zola Christensen
@BussemændTrilleTril @Torben Bjergby @22 cm (22 mm)
Okay, så prøv selv at se her: https://www.berlingskeMM.kevindsguldfisk.dk
04. jun. 2017 12.56
BussemændTrilleTril
@Robert Zola Christensen
Dit link er tomt, mester
04. jun. 2017 12.55
Robert Zola Christensen
@BussemændTrilleTril @Torben Bjergby
Okay, så er det taget ned igen, for det er ikke noget, der skal skiltes med, og der er ikke andre i feltet, der har det, men Haas skal være glad for, at hans lykkedyr ikke er en orangutang, en hund eller et tredje dyr af de lidt større.
04. jun. 2017 12.45
Pastoren
God værkstedshumor dér, men man ved sku aldrig. Cristiano Ronaldo skal eftersigende altid sidde bagest i bussen på vej til udekampe, og der er i forvejen meget overtro og ritualer i sportens verden. Dengang tophåndboldspilleren Erik Veje Rasmussen var på toppen, skiftede han aldrig strømper. før de havde tabt en kamp, og man kan selv tænke sig, hvordan der lugtede i omklædningsrummet det år, de blev danske mestre.
04. jun. 2017 13.01
Robert Zola Christensen
Ja, og det sidder Kevin sikkert allerede, bagest i en bus fyld af lykkedyr og river sig i fjederen.
04. jun. 2017 10.17
Conny Woytinka
Nu sidder der (igen) et stort internationalt selskab og klukler i skægget mens de gnider sig i hænderne over at de har fundet et idiotland, der gerne vil købe deres defekte isenkram, for vi har da allerede haft så rigeligt af den slags: Dash 8 fly, IC4, SAS, DSB, Post Nord og nu disse paphelikoptere fra Italien. Var det ikke også Italien, der stod for metroen i København og IC4-togene.